söndag 3 januari 2010

2009


Så kommer man till läget då det år meningen att man ska summera det gångna året.
Vet inte om jag har ork att fundera närmare på det, men jag kan ju ge det ett försök.

Januari: Jag köpte bil, spikade fast beach 2009 och skulle sluta med låtsassnusarna
(bilen är kvar, kilona fler och låtsassnusen still going strong)

Februari: Syster gifte sig, Lill-Fjant flashade troligvtis snasen på ultraljud och beach-09 utvecklades till GI-metoden.
(Syster fortfarande gift, den troliga snasen VAR en snase och GI-metoden sög)

Mars: Bjöd på grillpremiär, Malena Ernman och järnbrist.
(Grillat är fortfarande gott, Malena Ernman är fortfarande bra och jag har INTE järnbrist)

April: Rrrrollade Rrrompa, beställde schnyggvagnen och pajade ryggen.
(afrikanska dansen var kul...3ggr, vagnen snygg men värdelös och ryggen jävlas fortfarande)

Maj: Traderar bebiskläder, kuckelimuckar mat och bevittnar hundslagsmål.
(Traderar fortfarande bebiskläder, kuckelimuckar titt som tätt och är så glad att Hoss mår bra)

Juni: Duttar hund, Ullaredar och pussar på preggofrugan.
(hunden mår som sagt bara bra, Ullared i mitt hjärta och preggot är inte längre ett preggo)

Juli: Väntar på fjantankomst, umgås med nya och gamla vänner och använder kanel mot myror.
(Tålamodsprövning - check, alla vänner finns kvar och kanel mot myror FUNKADE!)

Augusti: Elian, Elian och Eeeeelian.
(traumastart på lilla pyrets liv, visar snart var skåpet ska stå och fortsätter med det)

September: Elian, Elian och liiiite matinfluenser.
(Grabben slukar all vår uppmärksamhet, släkt och vänner hälsar på och jag lagar mat.)

Oktober: Bebisutveckling, avslut och däckskiftning.
(Elian bjuder dagligen på nya saker, en av våra placeringar går vidare i livet och det blev halt på vägarna)

November: Tidsbrist, nytt kök och nytt hår.
(Fortfarande ständig tidsnöd, köket tapetserades av fruga (klapp på rumpan) och håret är fortfarande snyggt!)

December: Provsmakning, Resa och ny stjärna.
(Elian HATAR potatis, vi hälsade på min släkt söderöver och vi har fått en ny familjemedlem i form av en 14-årig brutta som sprutar energi - KUL!)

2010 hoppas jag bjuder på många nya glada erfarenheter, ger oss energipåfyllning, tid för oss själva och vår släkt och våra vänner.

Jag längtar efter tillökning i kusinskaran, hoppas kunna träffa min släkt oftare och ska bli bättre på att höra av mig till mina nära och kära.
Jag vill resa innanför och utanför landets gränser.
Jag vill lära mig något nytt och ta tag i saker jag velat pröva.
För övrigt så ska 2010 få gå i positivitetens anda.
Hellre hurra än gnälla...
JAAAAAA!

*hepp*

4 kommentarer:

Nettan sa...

Ja, det är ju för väl att frugan inte är preggo fortfarande. Själv väger jag mer än jag någonsin gjort ens som gravid...hm. Gott nytt 2010. Kram /Annette

Hot Momma! sa...

tittar in via vickys blogg,,,framtidsdrömmar osv.
ni har en för söt unge,,,

Jessica sa...

Ja, det hinner hända en del under ett år :)

Anonym sa...

Ett händelserikt år me mycket kärlek i er familj :) Lilla Elian är så söt så man inte vet vart man ska ta vägen, och inte nog med det så har han världens bästa mammor. Kram från Fredrik och Tjockis