söndag 20 december 2009

Julen är (snart) här



Midvinternattens köld är hård
stjärnorna gnistra och glimma
Alla sova i enslig gård
Djupt under midnatts timma
Månen vandrar sin tysta ban
Snön lyser vit på fur och gran
Snön lyser vit på taken
Endast Elian är vaken...


Just nu har Elian en period där han vill stiga upp och vara lattjolajbans med mammorna redan vid 03.30-tiden...
Det är visserligen väldigt mysigt och gulligt med en strålande glad bebis, men H A L V F Y R A på morgonkvisten är man inte sådär jättepigg.
All heder åt min fru som får ta majoriteten av dessa mornar eftersom jag jobbar och måste vara hyfsat fräsch på jobbet.
Men så fort jag kan försöker jag avlasta nätterna så att även hon får sova.
Elian - min söta lilla bebis - det ÄR INTE dags att stiga upp 03.30!

Midnatt råder,
tyst det är i husen
tyyyyst iiiii huuuusen
alla sova
släckta äro ljusen
ääääroooo ljuuusen

Tipp tapp, tipp tapp, tippetippe tipp tapp
TIPP TIPP TAPP!

Elian - låt oss göra en deal...
Om du börjar sova hela nätter slipper du äta mer mosad potatis!



Deal or no deal?

*hepp*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi.. gullunge där.. Det blir nog en deal, eller? Julpuss till er alla tre från oss blivande tre i sala :)

Anonym sa...

Eller så ger ni honom potatis varje gång han vaknar i vargtimman... Söt som socker är han i alla fall. Kramar /Annette